Lotul de autostradă dintre Ditrău şi Grinţieş va avea o lungime de 37,9 kilometri, fiind cel mai lung lot din Autostrada Unirii, iar finanțarea se va face prin Programul Transporturi 2021-2027.
”Este contractul cu cea mai mare valoare semnat până acuma, în istorie. Va fi depăşit, probabil, în perioada imediat următoare de tunelul Meseş. (…) Sunt aproape 40 de kilometri dificili, în zona de munte. Sunt bucuros că a câştigat o companie care ştie să facă autostrăzi, le face bine, le face repede, se înscrie în toate termenele aşa cum bine ştiţi, e o companie românească, e o companie care are multe provocări inclusiv anul acesta”, a afirmat ministrul Transporturilor, Sorin Grindeanu, prezent la semnarea contractului.
Principalele lucrări prevăzute sunt 37,9 km lungime traseu, 19 tuneluri, cel mai lung tunel având 850 metri, 63 poduri și viaducte, cel mai lung viaduct fiind cel peste râul Sabar de 1134 metri, nod rutier la Ditrău, conexiune cu DN12 (județul Harghita), descărcare provizorie la conexiunea cu Lotul 2B Grințieș – Pipirig, pentru asigurarea funcționarii independente a acestui lot, garduri ranforsate pentru a împiedica animalele sălbatice să ajungă pe carosabil, spații de servicii tip S3 cu parcare securizată (100.000 mp), parcări de scurtă durată (stânga/dreapta) și Centru de Întreținere și Coordonare.
Lungimea totală a tunelurilor și viaductelor însumează 21 km, reprezentând peste 57% din lungime întregului lot, iar durata contractului va fi de 54 luni, dintre care 14 luni pentru etapa de proiectare și 40 luni pentru etapa de execuție.
Constructorul este Asocierea SA&PE Construct – Tehnostrade SRL – Euro Asfalt D.O.O. – Spedition UMB.